Chiro Wezel Jongens

Sinds 1942-1943

  • Facebook

Dag 9: een uurtje langer slapen

Posted by Pieter juli - 20 - 2018 0 Comment

Omdat de jongste groepen op trektocht zijn geweest en de oudsten net teruggekomen waren van tweedaagse, werd er een uurtje langer geslapen om de vermoeidheid tegen te gaan. De leiding zag dat dit deugd deed en na het ontbijt vloog iedereen er opnieuw stevig in.

De sloebers deden een legerdag. Na een drilloefening,  speelden ze een spelletje capture the flag. Hieruit bleek dat de sloebers sterker zijn dan hun leiding gedacht had. Ze wonnen zowaar van hun leiding! ’s Avonds bleek dat er twee aspi’s ontvoerd waren door de boze tovenaar. Alle dappere sloebers kwamen direct uit hun bed om hen te redden. Ze verzamelden ingrediënten om een anti-tovenaarspapje te maken en versloegen hem daarna door hem helemaal onder te werpen met het papje!

De speelclubbers speelden een klassieke één tegen allen. Hierin waren ze verrassend succesvol. Ze voltooiden alle opdrachten, buiten het opwassen van een blok zeep en het nummeren van een rol wc-papier. Proficiat speelclubbers! Later speelden ze een variant op Trivial Pursuit, genaamd “Thermo Pursuit”. Plezier alom!

De rakkers speelden Risk, maar dan in een Fornite-jasje gestoken. Na een lange uitleg, kan alleen maar geconcludeerd worden dat de rakkers niet kunnen vatten dat er spelletjes bestaan waarin men niet uitgeschakeld kan worden. De rakkers hebben ook moeite met orde. Daarom werd er na de middag stevig opgeruimd in de kamer!

De toppers speelden een spelletje dat niet voor iedereen even smakelijk was. Ze moesten namelijk hun luier zo vol mogelijk krijgen met een bruine substantie. Deze bruine substantie konden ze winnen door spelletjes te winnen. Later gingen de toppers een zwemmetje doen en ’s avond bouwden de toppers hun eigen fort.

De kerels hebben in de voormiddag gevoetbald en ook organiseerden ze een mini-fuif (met maxi-pret!). Na de middag gingen ze zwemmen in het zwembad waar de jongere groepen op trektocht zijn gegaan.

De aspi’s speelden in de voormiddag een goeie oude Black Box. Een nieuwe bijnaam ontstond hieruit… Na de middag werd er een tv-programma nagespeeld, namelijk “Foute Vrienden”.

Als slotspel stond de befaamde Go Higher op het programma. ’s Morgens werd er ei geserveerd, ’s middags werden er lekkere pannenkoeken gegeten en ’s avonds koude boontjes met worst. Alweer werden we verwend door de cookies!

In het kampthema nadert de ontknoping. Onze vrienden staken een rivier over met de hulp van Moeder Natuur, maar de arm van Sociaal Insmurfabele Smurf werd spijtig genoeg verlamd tijdens de grote oversteek. De smurfen kwamen erachter dat dit het werk was van Gargamel, deze stoute tovenaar moet dus zeker uitgeschakeld worden!

37344190_1780078368741675_2070279944407089152_n